Ági világa: Keresztszemes

Oldalak

2011. július 5.

Keresztszemes

Van valami emlékem arról, hogy kiskoromban keresztszemeseztem valami táborban... Mostanában pedig a blogokon szebbnél szebb keresztszemes apróságokat látok, így gondoltam leporolom azt a régi emléket.
Először egy olló őrt próbáltam összehozni:

Igaz, hogy kongréra hímeztem, és úgy tűnik, hogy az ma már nem "menő" :) na de ha úgy vesszük még kezdő vagyok, gyakorlásnak jó lesz. Ha már villám sebesen szurkálok a tűvel, akkor jöhet a hímző vászon.

Most egy könyvjelző van soron (még mindig kongréra :P, 14 Count Zweigart 2" Aida Band, Anchor threads)

Ez már egy NAGY falat :D
Ugye középen kell kezdeni, merthogy a jóasszony is el tudja számolni, és akkor lehet hogy nem fér ki a minta arra a pontosan kicentizett alapanyagra :) és színenként kellene haladni szépen sorban. Erre én, középen elkezdtem - ezzel nem is volt gond - de olyan színnel kellett kezdeni, ami a fránya kongrén alig látszott!!! Na persze, hogy el is toltam már az elején! Egy sort sikerült kihagynom, és csak jó sokára derült ki, így a felét vissza is kellett bontanom :P
Azt a megoldást találtam ki, hogy a mintát lefénymásolom néhányszor, és kihúzom az éppen aktuális színt, amit hímzek (ne ugráljanak a szemem előtt a kis jelek, mert képesek eltűnni :)), és nem izgat ki-mit-mond, olyan sorrendben használom fel a fonalakat, ahogy nekem jól esik :P (bár az optimális hímzőfonal felhasználók klubja lehet , hogy ezért soha nem vesz fel a tagjai közé :))
És persze a hátoldala nem az a mutogatni való... :) de sebaj...nem is azt kell nézni!
Most itt tartok:

Ugye hasonlít? :)


Letölthető keresztszemes minták:
Hozzávalók:
És csak úgy:

1 megjegyzés:

  1. Köszönöm az oldalam ajánlását (http://qtp.hu). Bár nálam nincsenek tanácsok, csak minták...
    Kezdőknek KerGiz (http://www.date.hu/~kergiz/cross/index.htm) oldalát szoktam javasolni. Ott egy elég részletes leírás található.

    VálaszTörlés